Dag 4 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sophie Holten - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sophie Holten - WaarBenJij.nu

Dag 4

Blijf op de hoogte en volg Sophie

28 Mei 2014 | Curaçao, Curaçao

Dag 4; Helaas was vandaag de therapie geen succes.
Vanochtend was Sophie weer redelijk vroeg wakker. Ze zit nog niet op haar ritme van thuis. Hierdoor oogt ze nog steeds snel moe en is ze nog niet helemaal uitgerust.
Daar komt bij dat haar beiden armen helemaal onder de muggenbulten zitten. Waarschijnlijk heeft ze een soort van allergische reactie reageert want het zijn ontzettend dikke bulten.

Maar vanochtend toch gezellig naar het strand geweest. We moeten alleen de tijd goed in de gaten houden want Sophie heeft midden op de dag therapie. We hadden liever gezien dat ze in de ochtend aan de beurt was geweest. Nu moeten we zorgen dat we op tijd lunchen en Sophie 's ochtends niet te veel inspannen.
Vandaag moesten we haasten en dat had helaas invloed op Sophie. Ze kwam hierdoor niet op haar gemak aan bij het dolfijn centrum. Toen ze opgehaald werd had ze dan ook dikke tranen. Maar we hadden nog goede hoop dat dit wel weg zou zijn als ze weer naar buiten zou komen...maar niets is minder waar. Sophie voelde zich niet happy en gedurende de therapie in het water was ze erg overstuur. Wat duurde toen de therapie lang. En wil je als ouders niets liever dan naar haar toe, maar nu moet je van een afstand toekijken. Dat was zwaar.
Dit moet tenslotte geen vakantie worden die stressvol is voor Sophie. We hopen dat ze naast dat ze er misschien iets van leert ook plezier heeft.
Hopelijk had ze gewoon een slechte dag en gaat ze morgen weer met goede zin er naar toe. Maar maak me daar toch wel zorgen om. We zullen zien.

• 28 Mei 2014 - 06:49

Marielle:

Hoi allemaal. Jammer dat het vandaag een beetje anders liep. Maar je zult zien dat het vandaag weer veel beter gaat. Het zijn ook flinke indrukken voor iedereen. Dus veel plezier weer vandaag. Hier heeft het gisteren de hele dag gegoten en vandaag wordt het er niet beter op. Sturen jullie wat zon? Groetjes uit een nat Nederland! Marielle

• 28 Mei 2014 - 07:58

Tante Tess:

Hoi,

Gewoon aan de therapeute uitleggen dat het voor sophie beter zou zijn om smorgens al therapie te krijgen, dat zal wel mogelijk zijn toch?

Dikke kus voor sophie

• 28 Mei 2014 - 17:36

Christel:

Das balen! Hoop dat jullie vandaag weer een goeie dag hebben!!!

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Dag 7; Ja man, weet je...komen net van het strand daar was een reggae band aan het spelen. Sophie was er niet weg te slaan.
Het was vandaag sowieso een super dag! Eindelijk voelde ik me vandaag echt relaxed en niet zo bezig met de therapie. Vanochtend lekker aan het zwembad gelegen en daarna weer op tijd geluncht. Toen merkte we wel dat Sophie gespannen werd. Ik had echter nu wel het gevoel dat het niet meer zo dramatisch zou zijn. We mogen tenslotte dicht bij haar zijn. Maar voordat we gaan is er nog even paniek in de tent. Opa Coen zegt in een keer doodleuk, he er knabbelt iets aan mijn teen. O een salamander. Nou ik verslikte me prompt in m'n boterham en was redelijk in paniek. Ik moet er toch echt nog aan wennen dat we leguanen en salamanders te pas en te onpas tegenkomen.
Maar goed op naar de therapie. Sophie was erg stil en keek bedrukt. Maar toen ze opgehaald werd mocht Patrick mee. Dat was een opluchting. Het gaf haar genoeg vertrouwen dat we zelfs niet op het dok erbij hoefde te zitten,maar een stukje verderop. Naar verloop van tijd vroeg ze zelfs niet meer naar ons en ging ze volledig op in het spel. Gelukkig, wat een opluchting!! Ze werd zelfs wat losser in het water. Na de therapie was ze wel weer moe. Oma is met haar gaan rusten want Patrick, Monique en ik mochten ook zwemmen vandaag met Kanoa en Pappito. We kregen eerst wat uitleg en toen de zwemvliezen aan en naar het dok. Ik had opeens kriebels in de buik en spanning. Dus dit voelt Sophie elke dag.... Maar eenmaal in het water was het fantastisch. We hebben met ze meegezwommen en geaaid. We hebben met ze gedanst, hand gegeven, laten springen maar het leukste was toch wel het kussen. Wat zijn het toch geweldige dieren!!!
Nu hebben we weekend. Dus 2 dagen geen therapie. Ook wel even fijn.