Dag14 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sophie Holten - WaarBenJij.nu Dag14 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sophie Holten - WaarBenJij.nu

Dag14

Blijf op de hoogte en volg Sophie

07 Juni 2014 | Curaçao, Curaçao

Dag14; nu zit ik hier op ons terras met een beetje een weemoedig gevoel. Sophie ligt net in bed, en wij hebben zojuist onze laatste maaltijd gehad en afscheid genomen van de bediening van Hemmingway. Gelukkig nog een lekker reggae bandje op de achtergrond met oa UB40 muziek dat maakte het af.
De vakantie is voorbij. Morgen vroeg mogen we om 8.00 uur nog een les inhalen, die we afgelopen maandag gemist hebben. Dat is echt super. Daarna ontbijten, spullen pakken en om 12.45uur worden we opgehaald en begint de lange terugreis...

We kijken terug op 2 bewogen weken. Enerzijds was het relaxed. En bestond de dag uit lekker eten, rusten, zwemmen, wat drinken en gewoon niks doen.
Anderzijds hebben de afgelopen dagen ook impact gehad op zowel Sophie als op ons allemaal. Met de therapie, de warmte, het ritme, de koortsstuip van Sophie. Deze vakantie was anders dan andere vakanties. We hebben het zeker fijn gehad en gezellig. En willen dan ook tante Mo en opa en oma bedanken voor de goede zorgen en de steun!!

We gingen deze vakantie aan met een doel. En is dit bereikt?
We hebben vandaag een nabespreking gehad en daarin legt Marjelijne uit dat ze met Sophie gewerkt heeft aan haar eigen Ik. Stukje bewustwording. Waaruit mag ik kiezen, wat wordt er voor mij bepaald en leg ik me ook bij neer. Leren dat ze niet alles kan bepalen. Haar lichaam beter leren kennen door bepaalde oefeningen. Concentratie. Ook wij hebben moeten leren hoe we Sophie hier het beste in kunnen begeleiden.
Of je nu al verschil ziet? Nee niet direct, het is een proces dat thuis zeker voortgezet moet worden. Er is volop met Sophie gewerkt en de samenwerking met CDTC is gewoon super. Dat neemt niet weg dat er toch een kleine teleurstelling bij mij heerste vanmiddag. Klinkt misschien ondankbaar, maar had stiekem zo graag gehoopt verschil te zien, maar zoals ik al zei voor Sophie is het een langer proces.
We zijn in ieder geval wijzer geworden en een ervaring rijker!

Vandaag nog heerlijk afgesloten met een massage aan het strand. Die Monique en ik kado kregen van Patrick. Dit was geweldig met de golvende zee op de achtergrond. Wat een luxe.

Ik ga zometeen de koffers inpakken en wil tot slot iedereen bedanken voor de getoonde interesse en de leuke berichten!!
We gaan dit prachtige en relaxte eiland verlaten, wie weet tot ziens....

Danki xxxxx

Patrick, Debby, Sophie, Coen, Lenie en Monique

• 07 Juni 2014 - 08:32

Christel:

Mooi geschreven Debby. Hele goeie terugreis!

• 07 Juni 2014 - 09:21

Marielle Luites :

Hoi debby,

Jullie mogen trotst zijn op Sophie en jullie zelf! Wat een onderneming! Super! Dat pakken ze jullie nooit meer af. Een hele fijne terugreis en ik spreek je snel.

Groetjes marielle

• 07 Juni 2014 - 15:27

Tess:

Goeie reis terug x

• 20 Juni 2014 - 23:13

Elly (vrijwilligster Iduna):

Hoi, Debby,
    Heb net je reisverslag gelezen. Leuk, dat ik zo kan zien hoe Sophie met de dolfijnen heeft gezwommen. Het lijkt me een hele ervaring voor Sophie en ook voor jullie. Ik hoop, dat Sophie er veel baat bij gaat krijgen in de toekomst.

Groetjes, Elly
    20 juni 2014

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Dag 7; Ja man, weet je...komen net van het strand daar was een reggae band aan het spelen. Sophie was er niet weg te slaan.
Het was vandaag sowieso een super dag! Eindelijk voelde ik me vandaag echt relaxed en niet zo bezig met de therapie. Vanochtend lekker aan het zwembad gelegen en daarna weer op tijd geluncht. Toen merkte we wel dat Sophie gespannen werd. Ik had echter nu wel het gevoel dat het niet meer zo dramatisch zou zijn. We mogen tenslotte dicht bij haar zijn. Maar voordat we gaan is er nog even paniek in de tent. Opa Coen zegt in een keer doodleuk, he er knabbelt iets aan mijn teen. O een salamander. Nou ik verslikte me prompt in m'n boterham en was redelijk in paniek. Ik moet er toch echt nog aan wennen dat we leguanen en salamanders te pas en te onpas tegenkomen.
Maar goed op naar de therapie. Sophie was erg stil en keek bedrukt. Maar toen ze opgehaald werd mocht Patrick mee. Dat was een opluchting. Het gaf haar genoeg vertrouwen dat we zelfs niet op het dok erbij hoefde te zitten,maar een stukje verderop. Naar verloop van tijd vroeg ze zelfs niet meer naar ons en ging ze volledig op in het spel. Gelukkig, wat een opluchting!! Ze werd zelfs wat losser in het water. Na de therapie was ze wel weer moe. Oma is met haar gaan rusten want Patrick, Monique en ik mochten ook zwemmen vandaag met Kanoa en Pappito. We kregen eerst wat uitleg en toen de zwemvliezen aan en naar het dok. Ik had opeens kriebels in de buik en spanning. Dus dit voelt Sophie elke dag.... Maar eenmaal in het water was het fantastisch. We hebben met ze meegezwommen en geaaid. We hebben met ze gedanst, hand gegeven, laten springen maar het leukste was toch wel het kussen. Wat zijn het toch geweldige dieren!!!
Nu hebben we weekend. Dus 2 dagen geen therapie. Ook wel even fijn.